Bonjour! Identification Créer un nouveau profil Accueil Entraide aux devoirs Gym neuronale J'aime !

Recherche avancée

Etihad experience

Envoyé par Greg 
Ce forum est en lecture seule. C'est une situation temporaire. Réessayez plus tard.

Partenaires
Philocampus
Greg's blog
SchoolAngels tweets
avatar Etihad experience
dimanche 18 octobre 2009 03:00:42
Bonjour,

Un petit message sur la longue route de mon retour de vacances en Afrique du Sud pour partager une experience avec la compagnie Etihad.
Pendant ces vacances, j ai commence (desole pas d accent sur le pc ici) la lecture du dernier livre de Jeff Jarvis : la methode google. Il s en prend aux compagnies aeriennes. A mon tour !
Etihad est une bonne compagnie tant qu il n y a pas de probleme, ensuite ca tourne a la blague. Je vais poursuivre avec mon mauvais anglais au cas ou ils liraient et leur laisser la possibilite de repondre.

I was travelling back to Paris. The flight was delayed. I am still in Abu Dhabi in fact while I m writing this post. I will arrive with 7 hours late in Paris !!! Even the SNCF has beautiful answer to such delay. Etihad has voucher for... breakfast ! It is a big joke. The service on board is pretty good. So before landing, I had already a breakfast. The place to use the voucher has bad seat... it is late, I am tired. So I tried to negociate with the lounge! no ! there is another lounge where I can pay... I don t want to pay because they are late... I am sure to have a breakfast in the next flight, so I am just spending my time on the web telling this story ! Maybe Etihad will read this, maybe not. Consider this as a custumer relationship management test and see if they have read Jeff Jarvis and follow his advises. Read the web and care of our customers.

good night.

PS : feel free to share your experience.
Bookmark and Share Répondre Citer
avatar Re: Etihad experience
dimanche 1 novembre 2009 14:43:17
Hello,

14 jours plus tard, je viens de recevoir un long mail d'excuse. So what ?

Excuses digérées et acceptées mais la compensation, je vais la refuser de ce pas :
"we would like to offer you and Mrs. Fichet as way of a goodwill gesture 3,000 Etihad guest miles to be awarded to your accounts"

La plupart de leurs cadeaux sont bien au-dessus des 3000 points donc plutôt que de me lier à leur programme client sans pouvoir en profiter, j'abandonne.

@+
Bookmark and Share Répondre Citer
avatar Re: Etihad experience
lundi 2 novembre 2009 12:21:45
This is the beginning of a great bargain with Etihad.

It's more and more ridiculous. Because of my previous post, they send me this : "It is my sincere hope that you will be able to put this negative experience behind you" So, instead of 3,000 EGM, I can have : "5,000 Etihad guest miles". Wow !

If you were me, what would you do ?
Bookmark and Share Répondre Citer
Les ateliers de Papi Jacques Les cours
Mathématiques, cours niveau terminale.
Histoire, cours niveau terminale.
Citations de philosophie.
Sciences de la vie et de la terre, des sujets de bac 1999.
Chimie, des sujets de bac 2000.